23.5.2015

L-Glutamiini, loistava lisäravinne suoliston hoitoon

* Sis mainoslinkin

Terveysaiheisia postauksia toivotaan usein lisää, joten tällä kertaa vuorossa on juttua *L-Glutamiinista. Lisäravinteesta, josta itse sain paljon apua vatsan ollessa huonossa kunnossa.

Glutamiini on aminohappo ja se on tuttu kovaa treenaaville ja salilla käyville. L-Glutamiini on suosittu lisäravinne juuri urheilijoiden keskuudessa, mutta siitä hyötyvät myös monet muut, jonka takia halusinkin tämän loistavan lisäravinteen ottaa taas esille.

L-Glutamiinilla on paljon hyvinvointia edistäviä vaikutuksia. Tässä muutama listattuna.

* Auttaa vahvistamaan immuunipuolustusta

* Parantaa suorituskykyä ääritilanteissa

* Ylläpitää suolen limakalvon kuntoa

* Estää liiallisen suolen läpäisyä vuotavan suolen oireyhtymässä

* Nopeuttaa mahasuoli alueen haavaumien parantumisessa

* Parantaa suolen nukkapintaa

* Auttaa jopa sokeri- ja alkoholihimoon

* Tehostaa aivojen energisyyttää ja auttaa keskittymään

* Ehkäisee stressiä ja uupumusta

* Parantaa aineenvaihduntaa

L-Glutamiini, loistava lisäravinne suoliston hoitoon

L-Glutamiinia löytyy mm. seuraavista tuotteista:

* Spiruliina

* Parsa

* Kiinankaali


L-Glutamiini pitää muistaa aina ottaa tyhjään mahaan. Itse käytän sitä yleensä kuuriluontoisesti ja aina, kun L-Glutamiinia käytän otan sen osaksi aamun rutiinia.

Ensimmäisenä herättyäni teelusikallinen veteen liotettuna ja tyhjään mahaan nautittuna. Maku saattaa aluksi olla hieman outo, mutta halutessasi voit myös hyvin käyttää L-Glutamiinia kapselina, joita löytyy esimerkiksi omalta suosikki merkiltäni Solgarilta.

Olen tätä lisäravinnetta suositellut jo yhdelle jos toisellekin tutulle, jotka ovat vatsaongelmista kärsineet ja kysyneet vinkkejä mistä itse sain apua. L-Glutamiinin käytöllä huomasin hyvin nopeasti apua vatsan rauhoittumisessa.

Loistava tuote, jota ehdottomasti toivoisi lääkäreiden myös enemmän suosittelevan. Aikoinani lääkäreiden vastaanotoilla rampatessani ei kyllä yksikään lääkäri tästä maininnut.. Tarkemmin koko terveys-stroorista voi lukea tästä postauksesta.

Onko siellä ruudun toisella puolella muita L-Glutamiinin hyödyt löytäneitä?:)

 

* L-glutamiini löytyy verkkokaupasta esimerkiksi tästä linkistä

 

You guys have been wishing for health related posts a lot lately. I would like to start with some information about supplements that may be beneficial for you. L-glutamine is a great supplement with a lot of benefits. Just few to be mentioned it helps for instance in to make your immune resistance stronger, keeps your bowels healthy, increases focus and energy levels, activates your metabolism and lots lots more.. Always remember to enjoy L-glutamine with empty stomach. Start this great routine to drink L-glutamine mixed with water right after you wake up in the morning and your stomach will thank you just as mine has done! ;)

You Might Also Like

8 Comments

  • Reply
    JenniJii
    23.5.2015 at 22:32

    Hei,

    itse ole käyttänyt glutamiinia vatsasyistä jo pidemmän aikaa. Tosin ihan joka päivä en sitä ota, enkä aina tyhjään vatsaan, vaan sekoittelen sen palkkarin joukkoon, vaikka palkkarissani onkin valmiiksi jo jonkin verran glutamiinia… Toimiva tuote :)

    • Reply
      monasdailystyle
      24.5.2015 at 03:34

      Todellakin toimiva tuote:) Tätä pitäisi muistaa hehkuttaa paljon enemmän:D

  • Reply
    LeAnn
    24.5.2015 at 09:26

    Kiitos Mona tästä vinkistä! :) Lähtee ehdottomasti kokeiluun, sillä täällä on nyt ollut vatsaongelmaa. Löytyykö sitä ihan luontaistuotekaupasta vai saako vain tilaamalla?

    • Reply
      monasdailystyle
      24.5.2015 at 12:01

      Mahtavaa, jos tästä oli vinkkiä!!:) Vatsaongelmat on ehdottomasti selvitettävissä ja niistä ei kannata turhaan kärsiä. L-Glutamiinia löytyy ehdottomasti ihan luontaistuotekaupastakin!! Esim Turussa ainakin Ruohonjuuresta ja Lifesta:)

  • Reply
    Jii
    26.5.2015 at 12:58

    Hei!

    Itsekin vatsaongelmista ajoittain kärsivänä kestävyysurheilun harrastajana kiinnostuin tästä postauksesta ja saatanpa jopa ottaa kyseisen tuotteen kokeiluun muutamia (tutkimus-) artikkeleita siitä selailtuani.

    Mutta terveydenhuollon ammattilaisena minulle heräsi myös paljon kysymyksiä tämän kirjoituksesi johdosta. Ensinnäkin, toivoisin esille lähteitä silloin, kun kirjoitat (tai kuka tahansa kirjoittaa, ihan yleisenä huomiona tämä) jonkin tuotteen terveyshyödyistä. Mihin perustat näkemyksesi L-Glutamiinin hyödyistä? Millä periaatteella se toimii, mitä se siellä suolistossa tekee? Aikamoisia väitteitä ja “lupauksia” tulee esiin tässäkin postauksessa, joten niille olisi hyvä olla perusteluita ja lähdeviitteet. Lisäksi, mitä ihmettä tarkoittaa “Estää liiallisen suolen läpäisyä vuotavan suolen oireyhtymässä”?

    Blogiasi lukevat varmasti monet, joilla ei kykyä arvioida kriittisesti blogitekstin muotoon puettua mainontaa ja terveysväittämiä eikä osaamista hakea lisätietoa esim. juuri tästä L-Glutamiinista. Ja sitten taas kriittisimmät lukijat helposti ohittavat jonkun hyödyllisenkin tuotteen siksi, että se on saatu vaikuttamaan humpuukilta blogissa. :)

    • Reply
      monasdailystyle
      26.5.2015 at 16:15

      Heippa Jii!
      Kiitos asiallisesta palautteesta ja kommentistasi. Itsehän en tosiaan ole terveydenhuollon ammattilainen laisinkaan vaan kirjoittelen blogia täysin oman kokemuksen pohjalta ja kirjoitan näitä terveysaiheisia postauksia hyvin kevyinä ja lyhyinä teksteinä. Itse kyllä uskon siihen, että lukijat ymmärtävät blogien ja tieteellisten tekstien eron:) Tällaisista teksteistä tulisi kovin paljon “raskaampia” mikäli kirjoittaisin ne akateemisella tavalla lähteineen ja seikkaperäisine selvityksineen ja se ei ole helppo lukuisen blogini tarkoitus. Toki voisi aina muistaa varmuuden vuoksi tekstin loppuun maininita juuri siitä, että kannattaa kaikista terveyteen liittyvistä asioista keskustella oman lääkärin kanssa:) Koitan jatkossa kehitellä, jonkun ytimekkään ja selkeän tavan ilmaista tuon, kiitos sulle vielä loistavasta kommentista:)

      • Reply
        Jii
        27.5.2015 at 09:57

        Hei!

        Kiitos vastauksestasi! Tottahan se on, että kevyt blogiteksti ja tieteellinen teksti ovat aivan eri juttu. Mutta, kaikki eivät osaa niiden välille eroa tehdä. Se aina itseltäkin unohtuu, kun itselle kriittinen tutkimusten lukeminen on oman koulutuksen ja työn kautta arkipäivää. Välillä sitä vain päätyy todella hämmästelemään ihmisten kyvyttömyyttä suhtautua esim. terveysväittämiin kritiikittä (enkä siis tarkoita, että kaikkien kuuluisi olla akateemikkoja ja osata arvioida tutkimustietoa vaan sitä, että joillain ihmisillä tuntuu olevan ihan perusmedialukutaitokin aivan hukassa!). Kaipa sitä itse elää jonkinlaisessa akateemisessä kuplassa, heh. Tietenkään blogin kirjoittajana ei voi eikä tarvitse ottaa vastuuta jokaisesta lukijasta – kukin tehköön tulkintansa ja päätelmänsä itse – mutta ehkä terveyteen liittyvissä asioissa voisi olla ihan vastuullista lisätä vaikka jokin huomautus siitä, että teksti perustuu kirjoittajan omiin kokemuksiin tms. Silloin me kriittisetkin lukijat saattaisimme syventyä tekstiin enemmän ja vaikka ottaa mainoksesta onkeemme emmekä vain ohittaisi sitä ;) :D Nämä ovat kyllä kaiken kaikkiaan haastavia kysymyksiä ja liittyvät varmasti ihan kaikkiin blogisisältöihin! Melkoista luovimista ja valintojen tekemistä sisältöjen suhteen tuo bloggaaminen.

        Mukavaa kesää ja nauti vaihtoajoista, se on ainutlaatuinen kokemus jota tulet muistelemaan lämmöllä pitkään! Kaikkea hyvää sinulle ja läheisillesi :)

  • Reply
    Jorma Oksanen
    2.7.2018 at 17:45

    Hei!

    Ihan naurettavaa hölynpölyä suositella noita Solgarin 500mg kapseleita. Tuo määrä L-glutamiinia ei auta yhtään mihinkään.
    Ihmisen oma elimistö tuottaa glutamiinia reilusti, jopa 140g/pvä, joten tässä blogitekstissäsi suosittelet käytännössä ihmisiä heittämään rahansa suoraan kaivoon.
    Oma empiirinen tutkimuksesi perustuu plaseboon ja tietämättömyyteesi otaksun, ainiin ja poimittuihin samantyyppisiin hölynpölyteksteihin joihin olet uskonut.
    Ihmisen pitäisi vetää tuollaisen purkin verran pitkin päivää, että saisi l-glutamiinista jotain todellista hyötyä, päiväksi.

  • Leave a Reply

    Your email address will not be published.