13.11.2016

Minun terveystarina

Kaupallinen yhteistyö, Bioteekin Elinvoima

 

Tänään videolla pitkä tarina minun terveydestäni ja siitä miten olen sitä hoitanut ruokavalion avulla. Tämä video kokoaa myös mielenkiintoisen yhteistyön Bioteekin uuden Elinvoima- sarjan kanssa. Aikaisemmat postaukset itse tuotteista löydät täältä:

♥ NÄIN LISÄÄT RUNSAASTI VIHREÄÄ RUOKAVALIOOSI

“Huomaan, että erityisesti kiireisinä aikoina juuri viherjauheet ovat itselleni ensisijaisen tärkeitä, koska silloin jää helposti kasvisten syönti vähemmälle. Ulkona syödessä ravintolan annokset ovat myös kasvisten osalta määrällisesti selkeästi pienempiä mitä itse tehdyissä annoksissa. Silloin viherjauhe on näppärä keino saada myös kiireessä hyviä ravintoaineita riittävästi. Lämpimän sitruunaveden (toimiva vinkki Vilmalta!) lisäksi aamu alkaa parhaalla mahdollisella tavalla, kun nauttii heti myös ison lasillisen vettä, johon on sekoitettu kehoa ravitsevaa viherjauhetta.”

Minun terveystarina

♥ 3 X SMOOTHIE VATSAN HYVINVOINTIIN 

“Pakastimestani löytyy AINA valmiiksi pilkottuja banaaneja, joita on helppo lisätä pirtelöihin. Ne tuovat jäisinä mukavaa tekstuuria ja tietysti makeutta. Toinen smoothiekikkani on blenderin ja mehustimen yhteiskäyttö.”

♥ MERILEVÄN HYÖDYT JA JODIN TÄRKEYS HYVINVOINNISSA

“Suomalaisten tärkeimmät jodilähteet ovat maitotuotteet, kananmunat ja kala sekä jodioitu pöytäsuola. Nämä jäävät erityisesti vegaaneilta pois ruokavaliosta, jolloin on erityisen tärkeää pitää huolta muualta saatavasta jodista. Merilevä on myös erittäin hyvä jodin lähde, mutta hyvin harva suomalaisista käyttää säännöllisesti merilevää ruokavaliossa. Tutkimusten mukaan, jopa 25% suomalaisista kärsii jodin puutteesta!”

Minun terveystarina

♥ 5 X VINKIT KEHON PUHDISTUSKUURIIN

“Useimmiten huomaan puhdistuskuurin olevan paikallaan juuri kiireisimpään aikaan vuodesta tai silloin, kun on tullut herkuteltua normaalia enemmän. Puhdistuskuurilla en kannusta laihduttamiseen, vaan kehon puhdistukseen, jonka myötä olo kevenee ja energiä lisääntyy. Puhdistuskuurista saa valtavasti lisää hyvää fiilistä ja energiaa arkeen, kun sen tekee oikein.”

♥ PII NILVELTEN, LUUSTON JA IHON HYVINVOINTIIN

“Ruokavaliossa piita saa esimerkiksi parsasta, kaalista, retiisistä, palsternakasta, sipulista ja paprikasta. Täysjyväviljatuotteet ovat myös hyviä piin lähteitä. Näitä kaikkia kannattaa tietysti käyttää osana monipuolista ja terveellistä ruokavaliota. Oma suosikkini listasta on ehdottomasti kaali ja heti seuraavana parsa ja sipuli. Parsakaalia syön kyllä silti aivan liian harvoin kotona. “

Minun terveystarina

Energistä ja terveellistä kohta alkavaa uutta viikkoa kaikille! ♥


 

You Might Also Like

5 Comments

  • Reply
    Outi Karita
    14.11.2016 at 17:54

    Katselin/kuuntelin tän videon aamusti aamupuuhia hääräillessä ja täytyy kyllä sanoa, että hyvin toteutettu yhteistyö, koska ei tätä edes sellaiseksi mieltänyt. Oli siis mielenkiintoinen video :)

  • Reply
    Annnik
    17.11.2016 at 10:26

    Kiitos mahtavasta videosta, antoi paljon toivoa itselleni tänne sairastuvalle. Olen itse kamppaillut “herkän vatsan” kanssa teini-iästä saakka ja tähän menessä tutkimukset ovat aina jääneet siihen, että verikokeissa ei näy laktoosi-intoleranssia tai keliakiaa, kuitenkin itse testaamalla olen kokenut maidottoman ruokavalion helpottavan edes vähän. Suvussani on paljon IBS:ää sekä Chronin tautia, joten nämäkään eivät ole vielä poissuljettuja.

    Olen menossa ensi viikolla lääkärille ja keskustellaan jatkotutkimuksista. Olin jo ajatellut vaatia ruoka-aine yliherkkyys testejä, sillä sain vasta kuulla, että lapsena minulla on ollut pitkä lista yliherkkyyksiä mm. maito, viljat, kanamuna, mutta neuvolassa vain kehoitettu syöttämään niitä mikäli ei näkyviä oireita tule. En ole aikaisemmin kuullut ruuansulatus analyysistä, mutta nyt aion ottaa sen myös puheeksi käynnilläni. Todennäköisesti keskustellaan tähystyksestä ja ravintoterapeutille menosta, joten lisätesteinä tukisivat hyvin tästä selviämistä.

    Oli aivan mahtavaa kuulla onnistumistarina, sillä olen kuullut nyt niin paljon surullisia tarinoita ja sitä, että täytyy vaan oppia sietämään. Ehkä se on vain hyväksyttävä, että apua voi löytyä, eikä tätä tarvitse sietää loputtomiin. Vielä kerran kiitos ja oikein mahtavaa loppuviikkoa sinulle! <3

  • Reply
    julia
    18.11.2016 at 23:34

    Kiitos, Mona! Ihana ja luonnollisen oloinen video (: Ihana kuulla, etten ole ainoa näiden asioiden kanssa. Rohkaisevaa kuulla sun kokemuksia. Itse painin tällä hetkellä juuri antibioottikierteen kanssa, joten kiva nähdä valoa tunnelin päässä.

    julia

  • Reply
    Sara
    6.1.2017 at 15:07

    Moikka Mona! Kiitos todella mielenkiintoisesta videosta, samojen asioiden kanssa kun täälläkin painitaan. Tällaisista asioista puhuminen vaatii aina myös rohkeutta, joten senkin puolesta nostan hattua videon tekemisestä! Olen ymmärtänyt blogiasi seuraamalla, että otat lisäravinteina sinkkiä, D- vitamiinia ja magenesiumia bioteekin tuotteiden lisäksi. Kiinnostaisi tietää, että mihin aikaa päivästä otat näitä ja otatko ruuan kanssa vai ilman? Myöskin, onko jotain tuotteita joita otat samaan aikaan auttaen näiden lisäravinteiden imeytymistä? Paljon kiitoksia etukäteen jos ehdit vastata!

    • Reply
      Mona
      7.1.2017 at 10:27

      Tosi kiva kuulla, että video ja aihe oli mieleinen :)
      Käytän tosiaan aika paljon eri lisäravinteita ja useimpia kuureitta ja osaa sitten melkein ympäri vuoden.
      Sinkin otan AINA runsaan aterian yhteydessä. Muuten mulle tulee todella paha olo. Yleensä aamupalan jälkeen. D-vitamiinin otan joko päivällä tai illalla aterian yhteydessä, jossa on myös hyviä rasvoja. Magnesiumin otan puolestaan aina illalla, jolloin se auttaa myös hyvään uneen. Kuukautisten aikana otan usein ensimmäisinä päivinä magnesiumia kolmesti päivässä, jolloin se auttaa loistavasti kuukautiskipuihin. Probiottit puolestaan otan aina illalla viimeisenä juuri ennen nukkumaan menoa mielellään niin, että viimeisestä ruokailusta on ainakin tunti.
      Ihanaa uutta vuotta sinne <3 <3

    Leave a Reply

    Your email address will not be published.