19.8.2020

Kookos-suklaamousse / paleo, keto, vhh

Pikaherkkujen teossa taas! Mua seuranneet tietävät, että olen nopeiden ruokien mestari. Meillä Eetu hoitaa aikaa vievät teokset ja minä surautan muutamassa minuutissa niin aamiaiset, lounaat kuin jälkiruuatkin.

Tässä yksi suosikkini! Suklaamousse. Teen monia erilaisia variaatioita. Kaikkein useimmin meidän jälkkärilautasille eksyy banaanista, avokadosta ja raakakaakojauheesta tehty mousse, mutta silloin tällöin vaihtelen vähän aineksi. Tällaista tänään:

Kookossuklaamousse / paleo, keto, vhh

1 kookoskermapurkin paksu osuus
1 avokado
Pikkiriikkisen steviaa tai haluamaasi makeutusta (oma lempparini kookosnektari)
1-3 rkl Raakakaakaojauhetta

Vispaa kookoskermasta paksu osuus, tässä menee tovi. Sotke avokado valmiiksi ja vispaa muussattu avokado kookoskerman joukkoon. Lisää ihan pikkiriikkinen ripaus steviaa tai haluamaasi makeutusta. Oma lempparini on kookosnektari. Stevia on omaan makuuni turhan typäkkä, mutta halusin taas pitkästä aikaa testata sitä. Vähempi on aina steviassa enempi.

Sekoita vielä moussen joukkoon maun mukaan raakakaakaojauhetta ja vola! Päälle voi raastaa vaikka itsesuklaa ja lisätä marjoja.

Kookossuklaamousse / paleo, keto, vhh

Santa Marian kookoskerma / Stevia @foodin *saatu
/ Raakakaakojauhe @foodin / vadelmat Rekojaosta. ♥
Pellavaliina saatu @balmuir

 

“Raakakaakaojauhe sisältää runsaasti luonnollisia entsyymejä, antioksidantteja sekä mineraaleja. Kaakaopavut sisältävät mm. kalsiumia, sinkkiä, rautaa, kuparia, magnesiumia ja kaliumia. Kaakaon sisältämä teobromiini omaa samoja vaikutuksia kuin kofeiini ja serotoniini: se virkistää, antaa energiaa ja nostaa mielialaa luonnollisella tavalla.”
Ruohojuuren sivuilta

 

Kurkkaa myös:

Itsetehty suklaa

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.