8.11.2014

Prague Pictures

praha23praha26praha25praha24praha21praha20

Huomenta ihanat! Palataanpa takaisin taas Prahan reissun raportointiin!:)

Varasimme Prahan lennot todella viimetipassa ja sen vuoksi juoduimme ottamaan pidemmät lennot yhdellä vaihdolla. Suorat lennot olisivat olleet tosi kalliit. Nyt taisimme maksaa lennoista noin nelisensataa (siltikin kalliit). Kannattaa olla siis ajoissa varaamassa lentoja!! ;) Miten sitä aina käykin samalla tavalla ja sitä unohtaa varata lennot tarpeeksi ajoissa :D

Mennessä lensimme SAS:lla, johon olimme molemmat tooooosi tyytyväisiä. Lyhyelle lennolle kuului SAS plussassa jopa välipala. Kanasalaatti oli oikeasti hyvää koneessa!:) Saavuimme Prahaan sunnuntaina noin kahden maissa. Kentältä nappasimme bussin keskustaan, joka oli todella edullinen – taisi olla muutaman euron per henkilö. Matka keskustaan kesti puolisen tuntia ja meni tosi nopsaan.

Keskustaan perille päästyä matka meidän hotellille oli lyhyt. Jäimme pois ostoskeskus Palladiumin kohdalla ja saman tien varrella oli myös hotellimme.

Sunnuntaipäivä ja ilta meni rennosti lähistöä kierrellen ja illalla kävimme syömässä hotellin lähellä. Maanantaina heräsimme ajoissa hotellin aamupalalle, jonka jälkeen lähdimme tutustumaan Prahan linnan alueeseen.

Tiistai meni omalla kohdallani täysin sängyn pohjalla. Tarkoitus oli tiistaina kiertää kävellen vanhaakaupunkia ja kierrellä ratikoilla edes takas muutakin kaupunkia. Eetu joutui kiertelemään tällä kertaa yksin.

Keskiviikkona oma oloni oli jo paljon parempi, mutta edelleen energiat oli tosi vähissä. Aamupalan jälkeen lähdettiin kaupungille käppäilemään. Kierreltiin ostoskatua, istuttiin kahville ja päivällä suunnattiin U Kroka ravintolan lounaalle, jota kovasti oltiin kehuttu. Lounaan jälkeen aloin olla jo aivan naatti ja suuntasimmekin takaisin hotellille päikkäreille, joiden jälkeen Eetu lähti jälkeen kaupungille. Kampesin itsekin aivan loputtomasta väsymyksestä huolimatta vielä hetkeksi ylös ja treffasimme Eetun kanssa Paladiumissa, jossa herkuttelin jättimacaronsin. Kuudeksi kävelimme vielä astronimisen kellon kupeille tutkimaan tunnin välein ilmestyvää showta. Jäimme hieman väärään kohtaan, joten se jäi meillä näkemättä :D Tosin Eetu lähti vielä myöhemmin yksinään kiertämään ja videokuvasi mua varten tuon myöhemmin <3 :)

Torstaina herättiin jo viiden jälkeen ja pakkailtiin aamulla rauhassa. Eetu teki muutaman aurinkotervehdyksen ja itsekin yritin hiekan venytellä super jumissa olevia lihaksia:) Suunnattiin aamupalalle, jossa mä tietysti hermoheikkona katsoin jatkuvasti kelloa. Mulla on joku ihmeen pinttymä olla lentokentällä super ajoissa;) Tällä kertaa lupasin Eetulle, että mennään järkevään aikaan :D

Vikan hotelliaamupalan jälkeen tilattiin kyyti hotellin respasta lentokentälle, joka maksoi muutaman kympin. Kentällä oltiin ennen ysiä ja suunta kotia kohti otettiin yhdentoista maissa. Frankfurtin kautta Helsinkiin, jossa vastassa oli mukava räntäkeli ja meillä tietenkin autossa vielä kesärenkaat!!:D Kotimatka meni kuitenkin leppoisasti ja käytiin vielä tuttuun tapaan Lohjan ABC:lla syömässä. Ei ole Helsinki-Turku väliä ilman Lohjan ABC:lla pysähtymistä:D Voin luokitella sen jo melkein omaksi kantapaikaksi. Classicin kinuskijätski on myös ihan pakko ottaa kahvin kera matkaevääksi sieltä;)

Kotona oltiin noin kahdeksan aikaan illalla. Vaikka reissut aina ihania ovatkin niin voi että kyllä kotiin on aina kiva tulla <3 Muutama puhelu rakkaille ja kuulumisten vaihtaminen vielä illalla, lämmin suihku ja ennen nukkumaan menoa vielä rento leffa kullan kanssa sängyssä loikoillessa. Täydellinen päätös reissulle siis :)

Kuvasaldo jäi tällä reissulla harvinaisen pieneksi. Kännykässä on muutamia räpsyjä, joten teen niistä vielä yhden postauksen. Ajattelin myös koota teiltä ihanilta saatuja vinkkejä kasaan, sillä ne olivat ihan huippuja ja moni varmasti saisi niistä vinkkiä tulevia Prahan reissuja varten. Haluan myös ehdottomasti itse uudelleen Prahaan. Nyt jäi vielä niin moni kiva juttu väliin.

Ihanaa lauantaita kaikille ja kuullaan taas pian! :)

It is time to make a short report of our trip to Prague.

Our holiday began early on the Sunday morning as we drove from Turku to Helsinki-Vantaa airport. As usual we were there very early and had time to enjoy a cup of coffee before our flight. We arrived to Prague before 1 pm local time and travelled to our hotel by bus which costed just few euros per person. The journey from airport to Prague centre took a little less than 30 minutes. After checking in the hotel the Sunday evening went quickly. We made a short walk around the old town and had a dinner near by our hotel. We fell a sleep before 8 pm :)!

On Monday we began the day with awesome breakfast and went to see Prague castle. After visiting the castle we had lunch in great little restaurant which Eetu has spotted from Tripadvisor. At night we had this fatal dinner in this indian restaurant. I got a food poisoning and had to stay in bed the whole Tuesday.

On Wednesday I felt like havin enough energy to go outside. We managed to walk along this shopping promenade, have a lunch (again in a hidden gem found via TA) and visit the astronomical clock. In the evening I started feeling worse again and we had to skip dinner and other evening activities on Wednesday also. :(

On Thursday it was time to go home. We woke up before 6 am. While I packed our luggages Eetu did or tried to do some yoga along my instructions :). After having the final breakfast in the hotel we took a taxi to airport and flied back to Helsinki. Driving back to Turku was a bit scary as we still had summer wheels on our car. Hopefully everything went fine and we got home safely. We also had our regular pit stop in ABC Lohja! Take away coffee and ice cream from ABC is just must have when driving between Hki and Tku :)!

I did not take as many pictures as normally for understandable reason but I think I still have material for one more Prague post. I really want to go back to Prague as there is still so much things to be done and seen!