25.7.2011

Ruokapäiväkirja – Maanantai

Jaahas, ajattelin taas pitkästä aikaa kirjoitella ruokapäiväkirjaa ylös. Koitan vaikka viikon taas raapustaa ylös syömiset tänne blogin puolella. Kuvia otan aina kun muistan:)

Aloitetaan siis tästä päivästä eli
Maanantain sapuskat:

Aamupala
2 keitettyä kananmunaa
100g raejuustoa
1/2 banaani
cacao nibs
5g neitsytkookosöljyä
mansikoita ja mustikoita
(edelleenkin sama aamiainen, eikä yhtään kyllästytä:) )

Osan vitamiineistä otan aamulla ja loput lounaan jälkeen.

Töissä tauolla:
tee hunajalla

Lounas:
Kuhaa n 70g
yrttiperunamuusi
kasvisraaste+tsatsiki

Töissä tauolla:
tee hunajalla

Välipala:
Pirtelö
(1 mango, mansikoita, pinjansiemeniä, manteleita ja kaurajuomaa)

Iltapala:
kasvisraastetta (samaa kuin päivällikin)
kasvispaistosta + tsatsikia
ProFeel raejuustorahka (gottifrutti)

Tein niin ison satsin tuota kesäkurpitsaparsakaaliraastetta että sitä on saanut syödä nyt joka päivä. Samaten tsatsikia tuli väsättyä aika paljon:) No mutta tuleepahan tuoksuttua valkosipulille ;)

You Might Also Like

6 Comments

  • Reply
    Cherry
    25.7.2011 at 20:18

    Olen syönyt jo monta kuukautta marjoja aamupalalla soijajogun kera, mutta ajattelin, että voisin kokeilla tuota sun aamiaista. Raejuusto vie niin hyvin nälän (syön sitä yötöissäkin) ja kananmunat on hyviä.
    Sori, en muista, mutta laitatko siis öljyn tuonne marjoihin kans? Paljonko toi 5g on about?Ruokalusikallinen? Pysyykö se sulla nestemäisenä vai sulatatko jotenkin? Mulla on sitä kylppärissä ja sehän tosiaan kovettuu alle +25 tai jotain. Nyt kesällä siihen on tullut sulaa päälle :) Täytyy ostaa keittiöön oma!Cacao nibsejä en ole koskaan maistanut enkä ollut kuullut niistä aikaisemmin, nyt sun blogin kautta olen tietoinen. Pitääkin tutustua lisää..

    Kuulostaa siltä, että tuolla aamiaisella jaksaa kauan eikä sen tekeminen vie paljon aikaa. Mulla kun on aamulla aina tulipalokiire.

  • Reply
    Mona
    25.7.2011 at 20:31

    Cherry,
    Joo tohon ei kuule kauaa mee, varsinkaan jos keität kananmunat jo edeltävänä iltana!:)
    Elikkäs sulatan marjoja ihan hiukan aluksi, en siis lämpimiksi ja niitten sekaan sitten se 5g kookosöljyä. Se on noin teelusikallinen. Enemmänkin voi ehdottomasti laittaa, mutta sitten se maku alkaa jo paistaa hiukan läpi. Mitä lämpimimpiä marjat ovat sen helpommin öljy sinne sekaan sulaa. Mutta kun miksaa noi kaikki keskenään niin ei se haittaa vaikka marjat olis pikkusen jäisiä ja öljyä jäis sinne kovettuneena.:) Toki kookosöljyn tilalle voi laittaa vaikka luomu neitsyt oliiviöljyäkin!:)
    Cacao nibsit on ihana lisä tuossa aamupalassa. Niiden koostumus on kiva ja ne on tooooosi hyviä kaffen kanssa;) Niistä saa myöskin paljon hyviä antioksidantteja. Toki niissä on paljon energiaa, että pieni määrä jo riittää. Itse laitan noin 5-10 g. Niitä kannattaa kokeilla myös ihan tavallisen rahkan kaverina:)

  • Reply
    Cherry
    25.7.2011 at 21:25

    Kiitos, nopea vastaus. Mä jäin taas pyörimään tuonne 'terveysblogeihin' ja tulin kurkkaamaan tänne takas. Mistä muuten ostat ne nibsit? Ne näyttää ja kuulostaa kyllä hyville! Ja totta, en tajunnutkaan, että tietenkin sulatan ne marjat ja se öljy menis sitten siinä päällä :)

  • Reply
    Anonymous
    26.7.2011 at 10:37

    Moikka!

    Oon lukenut sun blogia nyt vähän aikaa, todella inspiroiva! Oon samanlaisessa tilanteessa, kuin olit vuosi sitten. Painoa saisi lähteä 10-15 kg, olo on “tukkoinen”, ym. Haluisitkos tehdä sellasen postauksen, miten päästä alkuun? mitkä on terveellisen ruokavaliosi / elämäntapasi kulmakivet, mitkä on tärkeimpiä asioita, joihin kiinnittää huomiota, asiaa rasvoista ja protskuista ja miten pysyä motivoituneena jne? ois mahtavaa! :))

  • Reply
    Mona
    26.7.2011 at 20:44

    Cherry,
    Oon ostanu noi nibsit luomuidyllisä, mut esim meillä täällä niitä saa isosta cittaristakin!!:)
    Toivottavasti löydät, kerro sit mitä tykkäsit!:)

    Anonyymi,
    Moikka!!:)
    Kiitos niiiin kivasta kommentistasi. Tuntuu todella mukavalta kuulla että minun terveys höpötyksistä voi saada inspiraatiota!!:)
    Teen ehdottomasti ehdottamasi postauksen jossain vaiheessa, kiitos siis kivasta postausideasta:)
    Tsemppiä sulle terveys intoiluun!!:)
    Ennen kuin saan postausta tehtyä niin voin heti alkuun suositella motivaatioon Paula Heinosta!!:) Hänen kirjansa on äärimmäisen hyviä sekä tervedentukipilarit sivuston kautta pääset kuuntelemaan hänen radioshowta. Hän on upea nainen josta on ilo ottaa mallia!!:)
    Toinen mikä alkuun helpottaa on selvittää itselleen, miksi haluan laihtua ja miksi haluan syödä terveellisesti sekä liikkua säännöllisesti. Mikäli vastaus on pelkkä ulkonäkö saattaa olla että innostus lakkaa suhteellisen pian, mutta mikäli haluat kokonaisvaltaista hyvinvointia joka kestää loppu elämän on suunta oikea;) Silloin on helppo tehdä pikku hiljaa pieniä elämäntapa muutoksia jolloin tulevat tulokset ovat pysyviä!:)

  • Reply
    Anonymous
    27.7.2011 at 13:46

    Jee, mahtava kuulla, et haluaisit toivepostaukseni toteuttaa! Mulla on ehdottomasti terveellisyys kovana tavoitteena. Tarkoitus olisi alkaa syksyllä treenata triatloniin. Haaveissa on aina siintänyt maratoni, mutta polveni takia en tule siihen koskaan kykenemään. Sen lisäksi haluaisin saada ruokapuolen kuntoon. Syön pääsääntöisesti hyvää ruokaa, mutta annoskoot tuottavat ongelmia. Samaten haluaisin siirtyä perinteisestä terveellisestä ruuasta kohti ravinnerikkaampaa ruokavaliota. Siksi kiinnostaisi kovasti, miten tätä voisi alkaa toteuttaa pikku hiljaa. Oon huomannut, että syöt paljon erilaisia rasvoja, vitamiinilisiä, ym superruokia. Ois mahtavaa saada näistä tarkempaa tietoa, ja tietty annoskokoja sun muita. Jee, huippua! :)

  • Leave a Reply

    Your email address will not be published.