3.9.2014

Let go of things you can’t change, Focus on things you can

Olen muutaman kerran aikaisemmin hehkuttanut pakurikääpäteetä blogin puolelle. Näin flunssakaudella lienee hyvä ottaa se taas esiin ja muistuttaa sen ihanuudesta! Lähipiirissä ainakin on yksi jos toinenkin kipeänä ja kaupassa käydessä taitaa jokatoinen niiskutella ja pärskiä. Hyvä lisä syksyn ruokavalioon onkin pakurikääpä tuomaan lisää energiaa ja vastustuskykyä.

Rakastan pakuriteen makua. Se korvaa hyvin kahvia. Käytän paljon tavallista kahvia, mutta flunssaisena kahvi ei ole koskaan maistunut. Sen sijaan pakuritee maistuu ja tekee myös hyvää! Toki se on myös mainio lisä terveelliseen ruokavalioon muutenkin!:) Pakurikääpää ei tule käyttää samaan aikaan antibioottien kanssa.

Keitä pakuriakääpäjauhetta 15-120 minuuttia ja siivilöi nautittavaksi. Itse keittelen pakuria yleensä noin puolisen tuntia kattilassa.

♥ Lisää vastustuskykyä

♥ Lisää stressinsietokykyä

♥ Yksi maailman eniten antioksidantteja sisältävä ruoka-aine

Heräsin tänään jo viideltä ja tein ihanan Adrienen ohjaaman joogan youtubesta. Kiitos vaan Kristiina loistavasta vinkistä <3:) Tänään päivä pitää sisällään paljon ohjelmaa, joten flunssalla oli jo syytäkin alkaa väistyä. Töiden lisäksi tartun koulukirjojen pariin ja valmistaudun tentteihin. Kiirettä pitää, mutten anna sen haitata. Päinvastoin pienellä kiireellä ja dead lineilla on hyvä vaikutus aikaansaamiseen. Aamun pienet treenihetket antaa päiviin ihan järjettömän energialatauksen ja niiden avulla stressinhallinta on todella paljon parempaa. Kannattaa ehdottomasti testata erilaisia tapoja liikkua aamulla ja löytää sitä kautta itselleen se sopivin muoto. En olisi ikinä aikaisemmin uskonut, jos joku olisi sanonut minun (maailman aamu-unisimman!) vannovan aikaisten aamutreenien nimeen. Tahdonkin kannustaa kaikkia muita aamutorkkujia muuttamaan omaa ajattelua ja ainakin antamaan aamutreeneille mahdollisuuden. Itse mietin nyt vain sitä miksi ihmeessä en ole aikaisemmin saanut itseäni aamuisin liikkeelle?! Kurkkaa 5 vinkkiä miten helpottaa aamulenkille lähtöä– postauksesta muutamia juttuja miten voi päästä helpommin alkuun:)

Ihanaa, energistä ja innostavaa päivää kaikille!

You Might Also Like

15 Comments

  • Reply
    Tipulandia
    3.9.2014 at 11:22

    Huippu tuote!!! Toivottavasti flunssa on jo selätetty täysin? C:tä D:tä ja sinkkiä nyt paljon. <3

    • Reply
      Mona
      3.9.2014 at 14:02

      Vielä on nenä punaisena ja niistellä saa, mutta olo on aika jees jo! :D Finally….
      Joo tuota C:tä pitää ostaakkin lisää kun on parhaillaan loppu. Deetä vedänkin urakalla ihan nestemäisenä :D

  • Reply
    Julia
    3.9.2014 at 11:43

    Varmaan ekaa kertaa koskaan otsikko herättää mussa hirveesti ajatuksia!! Siis tossa on varmaan kaikki yhteen lauseeseen tiivistettynä mitä saa lähes joka päivä ihmetellä! En ymmärrä miksi ihmiset stressaavat aivan turhista asioista! Jos ei asiaan voi vaikuttaa millään tavalla, tai asia ei kuulu itselleen millään tavalla, miksi siitä pitää stressata? Muistan kun järjestimme aikoinaan mun rippijuhlia ja äitini (maailman kovin stressaaja) veti kauheet stressit siitä miten saa kaikki kakut ja salaatit mahtumaan jääkaappiin..siirsin vain kahta elintarviketta ja salaatit tehtiin aamulla niin, tadaa, ei mitään ongelmaa!:D No, kai se vain on joidenkin ihmisten luontainen tapa, että he stressaavat paljon..Kyllä minäkin stressaan jonkun verran, mutta yritän olla stressaamatta aivan turhanpäiväsiä asioita ja keksiä vain niihin ratkaisun :) Eräs ystävänikin stressaili toisesta ystävästään, sillä heillä oli hieman huonommat välit..Mä uskon et kaikelle on tarkotuksensa ja kaikki kyllä hoituu omalla painollaan, turha niistä stressailla!:) Ja kiitos Mona siitä, että oot aina niin pirteä! Sun blogia, ja instaa on niin kiva seurailla, kun susta saa aina hirveesti hyvää mieltä irti!:) Onko tuo pakuritee muuten millaisen makuista? Ostin kerran sun innoittamana niitä kaakaonibsejä, ja hyh, aivan kamalia!!:D Menisköhän ne hyvin jonkun maitorahkan/puuron/ jogurtin/ smoothien seassa? Nyt ne on vaan lojunut kaapissa ja haluaisin niille jotain käyttöä, sillä onhan ne super terveellisiä! En ole vain saanut aikaiseksi testailla mitään sekoituksia :) Hyvää päivän jatkoa sulle Mona! <3

    • Reply
      Mona
      3.9.2014 at 14:08

      Moikka Julia ja kiitos kommentista <3 Kiva, kun nyt jätit ajatuksiasi:)
      Stressi on kyllä yksi monen naisen taakoista. Itse stressaan myös helposti, mutta koen oman stressini olevan enemmänkin hyvälaatuista stressiä, joka vaan ajaa eteenpäin tekemään asioita tehokkaasti. Kropassa kyllä huomaa välittömästi, jos stressitasot nousee korkeammalle ja siinä vaiheessa pitäisi aina muistaa hiljentää tahtia. Ja kiitos Julia hirmuisesti ihanasta palautteesta <3 Niin kiva kuulla, että blogista saa hyvää mieltä. Sitten on tavoitteessa onnistuttu:) <3
      Pakuritee on ihanan makuista!!! :) Vähän kahvin tapainen mutta pehmeämpi. Tosi vaikee selittää, mutta jos tykkää kahvista, niin aika varmasti tykkää myös tästä.
      Hih kaakaonibsit on aika vahvoja ihan pelkästään syötynä:D :D Ne on TOOOOOSI superruokaa ja sisältää ihan tajuttoman määrän kaikkea hyvää, joten ihan pieni määrä riittää!! :) Puurossa ja jogurtissa tykkään itse niitä käyttää ja mun mielestä se koostumus on ihan mielettömän ihana ja vähän rouskuu suussa :D Voit kuitenkin esim "murentaa" niitä vaikka vähän pienemmiksi jolloin ei ehkä tuu niin vahvasti maku suuhun. Tai sit voit heittää pirtelön sekaan, jolloin makua ei oikein edes huomaa. Ehdottomasti kannattaa käyttää varsinkin nyt syksyn flunssien aikaan:)
      Ihanaa päivää myös sinne ja haleja <3<3

  • Reply
    möörve
    3.9.2014 at 11:58

    Onko tuossa pakurikääpäteessä kofeiinia? Mun elimistö on hiljattain alkanut reagoimaan kofeiiniin negatiivisesti joten kahvit ja teet ovat saaneet jäädä. Ikävä kahvia!!

    • Reply
      Mona
      3.9.2014 at 14:19

      Hmmm ei mun ymmärtääkseni kyllä oo… Testaappa siis tätä!! :)
      Korjatkaa joku jos oon väärässä:)

  • Reply
    Jonttu
    3.9.2014 at 14:22

    Haluaisin löytää sellaiset asukuvat, joissa sinulla oli harmaa (pörröinen) neuletakki, kauluspaita ja nahkahousut. Kuvat oli otettu jossakin kerrostalojen lähellä. Osaisitko linkata?

    • Reply
      Mona
      3.9.2014 at 15:16

      Apua onpas tullut paljon asukuvia tuonne outfit kategoriaan nyt kun sitä tuli sun kyssärin jälkeen selattua :D En oo varma mitä tarkoitat, mutta voisko olla tämä: http://monasdailystyle.costume.fi/2014/02/23/outfit-220214/
      ? :)

      • Reply
        Jonttu
        3.9.2014 at 15:44

        Joo, kyllä. Kiitos. Tuo villatakki näyttää tosi söpöltä. :)

        • Reply
          Jonttu
          3.9.2014 at 15:46

          Ai, se onkin villapaita. :)

  • Reply
    Malna
    4.9.2014 at 19:17

    Onko tuossa tullut joku lyöntivirhe, vai oikeastiko pakurikääpäteen keittoaika olisi 15-120 min?

    • Reply
      Mona
      4.9.2014 at 19:28

      Sitä tosiaan voi keittää parikin tuntia!! :)

      • Reply
        Malna
        4.9.2014 at 21:53

        Aa, okei, ihan uutta tietoa (sekin) :)

  • Reply
    Laura
    16.10.2015 at 15:02

    Näitä sun postauksia on aina niin kiva lukea. Ja suuri kiitos taas aamutreeni-inspiraatiosta! Pitkän sairasloman jälkeen saan viimeinkin aloittaa urheilun, ihanat aamutreenit siis kehiin.

    Pakuritee on ollut omassa repertuaarissa myös, etenkin kuuriluonteisesti syksyllä ja talvella. Maku kyllä vaatii hieman totuttelua, mutta hyvin se uppoo nykyään. Kakaonibbsit on mulla myös jäänyt hyllylle, vois ottaa uudestaan kokeiluun nyt tämän innoittamana. Mulle maca ja spiruliina on sellaisia jotka ei vaan uppoa vaikka kuinka yrittää…. ehkä joku päivä :)

    • Reply
      monasdailystyle
      16.10.2015 at 15:57

      Kiitos Laura <3 <3 :)
      Hei kokeile ehdottomasti nibseja uusiks!! :D Ne on hyvä lisä tuomaan antioksidantteja ja jo pienikin määrä riittää :)
      Hih, onneks spirulinan voi ottaa myös nappuloina ;) Ja kannattaa kokeilla jotain muita viherjauheita! :)
      Ihanaa viikkistä Laura <3

    Leave a Reply

    Your email address will not be published.