10.4.2014

Viikko Dubaissa

Dubain loma on nyt takana ja ajattelin tehdä ainakin muutaman tarkemman postauksen reissusta. Alkuun kuitenkin kuvapläjäys ja koko viikko tiivistettynä.

Tiistaina lähdettiin heti aamulla Turusta ajelemaan lentokentälle. Kentälle saavuttiin hyvissä ajoin (tää on joku fiksaatio mulle…) ja siellä herkuteltiin kahvit ja ostin myös matkalukemista. Eetu oli tehnyt meille edellisenä iltana eväät, joten ne syötiin myös juuri ennen lentokoneeseen nousua puolilta päivin. Perillä hotellilla (JA Ocean View hotel) oltiin illalla yhdeksän aikaan. Illallisen kautta mentiin suoraan nukkumaan. Aamulla parvekkeelta oli mitä ihanimmat näkymät.

Keskiviikkona syötiin ensimmäinen hotellin aamupala. Voi pojat, että oli hyvää!! Tämän ansiosta tuli sitten vedettyä melkoiset ruokaöverit muutamana aamuna;) Aamupalan jälkeen ensimmäinen päivä alkoi auringosta nauttien. Ensin testattiin hotellin allasalue ja myöhemmin käytiin vielä viereisellä rannalla. Rankan auringossa oleilun jälkeen oli pakko virkistäytyä kylmällä frapuccinolla.

Keskiviikkoillalla suunnattiin Dubai Mallille. Ensin täsmäiskushoppailua. Löytyi muuten ihan liian kivoja juttuja;) Yhdeksän jälkeen juostiin kiireellä Burj Khalifan aulatilaan (Dubai Mallin sisällä) odottelemaan 21.30 alkavaa touria ylös. Liput varattiin jo etukäteen netin kautta viikkoa aikaisemmin. Auringonlaskun ajat menee muuten todella paljon etukäteen – kannattaa siis olla hyvissä ajoin varaamassa lippuja, jos haluaa tietylle ajalle visiitin. Ylhäällä oli ihan super päheetä. Vähän kyllä pelotti, kun tasanteella tuulikin törkeesti. Kivan päivän jälkeen suunnattiin tyytyväisinä takaisin hotellille nukkumaan ääreis leveeseen sänkyyn.

Torstaina testattiin ensimmäistä kertaa hotellin sali. Paras sali mitä meidän hotelleissa on tähän asti ollut. Treenien jälkeen taas palvomaan aurinkoa. Päivällä jäätelöä, kahvia ja The Walkin fiilistelyä.

Rannalla oli huikeita hiekkalinnoja ja punainen mattokin. Illalla käytiin vielä hotellin lähellä olevalla Dubai Marina Malilla. Päivän asuna toimi Rhodokselta ostetut vilpoiset housut ja hm paita. Meneeköhän noi pöksyt haaremihousujen kategoriaan.. Ovat kuitenkin ihan parhaat kesäpökät ever.

Perjantaina oli sateinen ja pilvinen päivä, joten jätettiin rannalla makoilut väliin. Päivän plääni oli kiertää Mall of the Emirates. Saatiinkin siellä kulumaan tunti jos toinenkin. Ja taas löyty shoppailtavaa. Olen aivan Victoria’s Secret huumassa tämän reissun jälkeen. Sain niin maan parasta asiakaspalvelua, ettei oo tosikaan. Löysin miljoonat ihanat ja täydellisesti istuvat liivit ja melkein itkien raahasin kassalle vain muutamat. Alan tästä lähtien VS keräilijäksi. Massimo Dutti ei tuottanut myöskään pettymystä. Hyvin maltillisesti päädyin kassalle vain muutaman paidan kera. Rankan shoppailupäivän jälkeen suunnattiin illallistamaan sushille. Oli muuten taivaallista. Asuna mustat Liu Jo farkut ja uusi Massimo Duttin paita.

Lauantai oli kevyesti mun suosikkipäivä koko lomasta! Ah niin ihana Aquaventures vesipuisto vei mun sydämen. Viime kerralla oltiin Wild Wadissa ja hehkutin sitäkin ihan täpöllä, mutta Aquaventures oli vähintään yhtä kiva paikka. Tosin joko ikä alkaa painaa tai sitten musta on tullut nössä.. En nimittäin uskaltanut mennä melkein mihinkään pelottavampaan liukumäkeen. Viimeksi kävin kaikki hurjimatkin läpi, mutta tällä kertaa jäin vaan viileesti “ottamaan kuvia” Eetusta :D Mä kyllä syytän myös tuota edelleen kipeää olkapäätä;) Se olisi voinut nääs mennä vielä pahemmin vinksalleen jossain rajussa laskussa.

Vesipuiston ohella tuli ihailtua myös ihan huikeaa Atlantis Palm hotellia. Melkoinen linnake! Sunnuntaiksi oltiin varattu kyyti meidän hotellin Jebel Alissa sijaitsevaan Jebel Ali Spa & golf resorttiin. Tosi kiva, että hotelli järkkäsi vierailleen mahdollisuuden saman ketjun lomakylään vierailemaan. Oltiinkin tuolla päivä rentoutumassa altaalla ja rannalla.  Lomalukemisena mulla oli melko monen hehkuttama Fifty shades of Gray. Wow – melkonen kirja;D Aika härski, mutten voi kieltää sen koukuttavuutta. Mun odotukset oli, että kirja on rohkee, mutten todella tajunnut kuinka rohkea se oikeen onkaan. Puolessa välissä taisin kääntää  kannen sivut niin, ettei muut nähny mitä kirjaa luin:D Voin siis suositella, jos vähän rohkeempi ote ei häiritse..;)

Resortissa hengailun jälkeen lähdettiin illalla viettämään aikaa Madinat Jumeirah alueelle. Kierreltiin soukkeja ja upeaa aluetta illan ollessa pimeä. Paikka oli tosi romanttinen ihanine valaistuksineen. Illallinen tunnelmallisessa Madinatissa oli tosi kiva idea. Hinnat oli The Walkin aluetta selkeesti korkeammat, mutta fiilis oli ihan omaa luokkaansa. Madinatin alueelta näki loistavasti upean Burj Al Arab hotellin. Join muuten koko viikon ainoan viinin tuolla Madinatissa. Tais romanttisuus ollakin sen kyytipoika;) Niin ja rafla missä oltiin oli Left Bank. Suunnitelmissa oli mennä Japengo nimiseen ravintolaan, mutta harmiksemme se oli suljettu remontin takia. Tosin Left Bank oli oikein oiva valinta ja oltiin molemmat tyytyväisiä ruokaan ja erityisesti palveluun ja fiilikseen.

Maanantai oli viimeinen kokonainen päivä ja olo oli aika haikea. Musta tuntui, että loma loppuu ihan kesken. Muutama päivä olisi vielä mennyt heittämällä, mutta viimeistä vaan vietiin jo. Päivä otettiin rennosti ja nautittiin auringosta. Käytiin jäätelöillä The Walkilla ja illalla suunnattiin vielä Dubai Malille tekemään viimeisiä shoppailuja. Massimo Duttista löytyi Eetulle loistavia housuja. Ei muuten ole ihan helpoin tehtävä löytää tolle jäbälle sopia. Aina ne kiristää reisistä ja on isot vyötäröltä. Apua – millaisetkohan reidet meidän muksuille tulee;D

Tiistaina vilvoteltiin kookosvedellä, lounastettiin oman hotellin allasalueella ja haikein mielin suunnattiin kohti lentokenttää. Mielettömän ihana ja onnistunut loma siis takana. Erityisesti loma rentoutti mieltä ja kehoa. Selvästi aurinko teki tehtävänsä.

Nyt on hyvä odottaa Suomen kesää saapuvaksi:) Mikäli teillä tulee jotain erityisiä toiveita Dubai postauksien suhteen laittakaa ihmeessä tulemaan!:)

You Might Also Like

22 Comments

MERENHELMI
    10.4.2014 at 07:14

Ihan superihana postaus oikeesti<3 :) Tosta tekstistä oikein huokuu sellainen iloisuus ja tosi hyvä mieli – teillä on varmasti ollut ihan huikea loma!! :) <3 Odotan innolla Dubai postauksia :)

10.4.2014 at 08:02

Kiitos murunen<3 Sä se oot aina niin iloinen ja aurinkoinen. Ihana oot, piristät sun ihanilla kommenteilla aina. Pus ja haleja <3

-H
    10.4.2014 at 09:10

Oi Dubai, näiden kuvien myötä palasin hetkeksi sinne lämpöön :) Oltiin käyty ihan samoissa paikoissa, harmi vaan, ettei satuttu samaan aikaan, samaan paikkaan!! Eka kerta Dubaissa ja paikka vei kyllä ehdottomasti sydämeni… rahaahan siellä paloi (hups!), mutta loma oli joka euron (dirhamin) arvoinen ;)

10.4.2014 at 10:31

Olis kyllä ollu niin kiva törmätä<3 Mut hei viimeistään kesällä tuutte sit Turkuun – se on sovittu;) Ja jep sama täällä – rahaa tosiaan hups vähän meni :D Oli kyllä kaiken arvoista!!:) Mä voisin vieläkin mennä uudelleen Dubaihin:) Ihana paikka<3

Tiina
    10.4.2014 at 09:44

Tää oli kiva postaus! Mukavalta näytti teidän lomanne.
    Meilläkin oli miehen kanssa melkein yhtä ihana matkakohde ;) Oltiin viikonloppuna Turussa. Käytiin illallisella Tintåssa kun niin monesti olen sun kehujasi lukenut eikä jouduttu pettymään. Se härkävarras oli todella herkullinen ja suklaakakku aivan suussasulava. Kiitos loistovinkeistä siis!

10.4.2014 at 10:26

Kiitos Tiina!:) Tosi kiva kuulla, jos tällaiset pidemmätkin postaukset on fine:)
      Oiii ihan huippua, että olitte Turussa ja Tintåssa <3 :) Niin kiva, että tykkäsit myös. Mäkin kävin juuri ennen lomaa herkuttelemassa pitkästä aikaa härkävarrasta. Ai että on se vaan niin hitokseen hyvää;)

Tiina
        10.4.2014 at 11:41

Joo meillä oli kaikinpuolin ihana miniloma.
        Oltiin Marinassa yötä kun Cocon blogin kautta sai sinne alennuksen. Sen jälkeen kun olitte olleet siellä.
        Eli kyllä blogeista saa kaikenlaista iloa omaan elämäänsä :)
        Ja pakko muuten Tintåsta sanoa että tosi moni joutui kääntymään ovelta kun ei ollut pöytiä vapaana. Kovin suosittu kyllä :D

10.4.2014 at 17:30

Voi miten kiva!! :) Marina on kyllä varsin viihtyisä paikka. Hyvä, että olitte nähtävästi varanneet pöydän Tintåon. SInne tosiaan harmillisen usein ei mahdu ihan extempore syömään..

hjenn
    10.4.2014 at 10:48

Ihana Dubai! <3 Matkakuumehan tässä kasvaa;) Me oltiin tammikuun lopulla viikko tuolla ja aika paljon samoissa paikoissa kierreltiin :)

10.4.2014 at 10:52

Dubai on kyllä niin kiva paikka <3 :) Ja matkakuume täälläkin vaikka just vasta tultiin :D Ei muuta kuin seuraavaa suunnittelemaan;)

Emmi
    10.4.2014 at 11:58

Olet kyllä onnistunut ottamaan kauniita kuvia :) http://finestprocrastination.blogspot.co.uk/

10.4.2014 at 17:30

Kiitos tosi paljon Emmi:) Tällä reissulla mulla oli mukana vain Olympus Pen ja kännykän kamera.

Empressfleur
    10.4.2014 at 13:27

Heippa! Kirjoittelen nyt ensimmäistä kertaa kommenttia, vaikka oonkin jo monen kuukauden ajan blogiasi seuraillut :) Tunnut ihan mielettömän ihanalta persoonalta, joka välittyy tänne ruudun toisellekin puolelle ihanan ja omanlaisesi tekstin muodossa. Ja kuvat ovat hienoja ja niistäkin välittyy ihana tunnelma! Kiitos siis, että jaksat pitää yllä tätä blogia ja kirjoitella ihania ja inspiroivia postauksia meille lukijoille :)

Niin, ja tämä on kyllä pakko kertoa: sun ansiosta olen uskaltautunut ensimmäistä kertaa juoksumatolle! Hehkutit sitä niin, että munkin oli pakko testata vaikka ne on musta ennen näyttänyt vaan pelottavilta möröiltä, joilta lipee hetkessä.. Kiitos siis sinun, nyt olen uskaltautunut sellaisella olla ja olen ihan koukussa! :D

10.4.2014 at 17:32

Ihan sinä <3 Kiitos ihan hurjasti niin sydämellisestä kommentista. Sait super hyvän mielen aikaiseksi.
      Ja ihan huikeeta!! Terkkuja vaan juoksumatolta – just tulin salilta kotiin;) Se on vaan niin koukuttavaa!!:) Oothan ottanu iPadin tai vastaavan mukaan?? :) Youtuben kanavia tai netflixin sarjoja on niin parhautta katsella samalla, kun juoksee/kävelee matolla:)

Belledejour
    10.4.2014 at 16:27

Jee me lähdetään ensi viikolla tonne! Viikon matkastamme maksoi saman verran kuin 10 pv Thaimaan lämmössä, mutta en odottanutkaan että tämä olisi mikään budjettikohde. Varsinkaan jos päättää mennä shoppailemaan tuonne Mall of Emiratesiin.. Jaiks! Olen silti innoissani :) Kysymys muuten vielä poikaystävän kanssa matkustamisesta. Siellähän ei saa esim suudella julkisilla paikoilla tai muutenkaan olla liian läheisissä tunnelmissa jos ei ole naimisissa?Alkoholin käyttöä on myös rajoitettu. Huomasitko miten tarkkoja he olivat siellä näiden asioiden suhteen tai olivatko poliisit/vartijat heti kärkkymässä? Luin Hesarista että Brittipariskunta oli saanut vankeutta kun olivat julkisella paikalla suudelleet ja juoneet alkoholia Dubaissa.

10.4.2014 at 17:36

Oiiii ihanaaaa!! Super ihanaa matkaa teille <3 Hih, ja tsemppiä lompakolle;D Mall of Emirates on aika "kiva" :D Ja Dubai Mall kans…. Eipä kauheesti oo mitään mitä sieltä ei löytyis.. Me tosin tehtiin aika pitkälle täsmäiskuja ja jätettiin ylimääräiset haahuilut väliin. Ihan vaan sen lompakon takia:D
      Ei tuolla kyllä katseltu paheksuvasti lähentelyä… Tosin ei me julkisilla paikoilla ihan hurjia himoureja harrasteltu;) Kädestä pitäminen ei ainakaan saanut paheksuvia katseita.. Alkoholia saa juoda niitä tarjoilevissa paikoissa, joten ei siinäkään ongelmaa:) Huh, vai vankeutta:D Luulempa, että on ollut sit kyseessä melkonen pusuttelu;)

Suvi
    10.4.2014 at 17:01

Heips, ihana Dubai. Täällä kaivataan tarkempaa postausta hotellista, tasosta ja sen sijainnista! Ja, jos kuvia löytyy, niin loistavaa. Kiitos! :)

10.4.2014 at 17:36

Jei – kiitos Suvi postaustoiveesta. Teen siis hotellista koostetta. Ihan hurjan paljon ei ole kuvia, mutta kyllä muutamat löytyy! :) Palataan tähän pikimiten!:)

Suvi
        10.4.2014 at 19:43

Kiitos! Kerran ollaan Dubaissa oltu ja haaveissa olisi ensi talvena lentää juuri noihin maisemiin. :)

11.4.2014 at 10:09

Jes, hyvää kannattaa odottaa!! :) Mä voisin milloin vaan lähteä taas uudestaan:)

Konkistadori
    10.4.2014 at 18:48

Hah, mä en ole lukenut FSOGia, mutta yritin vuosi sitten kuunnella sitä ÄÄNIKIRJANA lenkkeillessäni (kevätmotivaatiota juoksuun…). Voit kuvitella sen huutonaurun Töölönlahden ympäristössä :D käsittämättömän korni naisääni yrittää lukea sensuellisti niitä kohtauksia = tragikoomista.

11.4.2014 at 10:09

Ou my :D :D :D Mä repesin täällä jo pelkälle ajatukselle tuosta äänikirjana ;D Mä mietein lukiessa jo, et onneks otin englanniksi tän suomenkielen sijaan :D