1.9.2015

Näistä kahdesta lisäravinteesta en luovu

Vitamiinit ja lisäravinteet ovat iso osa arkeani. Olen todella tarkka mitä lisäravinteita käytän. Ystäväni ovat varmasti jo kyllästyneet jyrkkiin mielipiteisiini lisäravinteista;) Olen saanut aiheesta oman yliannostukseni aikoinaan äidiltäni (valmistui juuri ravintovalmentajaksi <3 ), joka  on näitä asioita suorastaan aivopessyt minun ja pikkuveljen päähän;) Äidistä tulossa vielä myöhemmin tarkempaa postausta!

Itse paljon aikaisemmin sairastelleena olen todella kiitollinen parantuneesta vastustuskyvystä ja vahvistuneesta vatsasta. Lisäravinteet yhdessä ruokavalion kanssa ovat olleet avainasemassa koko jutussa.

Lisäravinteita käytän yleensä kuureittain, mutta muutamat on ja pysyy jatkuvasti.

lisäravinne

Päätin nostaa tähän postaukseen kaksi jatkuvassa käytössä olevaa lisäravinnetta. Näistä en todellakaan luovu. Ja näihin kahteen olen valmis panostamaan – aina. Haluan olla varma, että ne ovat laadukkaita tuotteita, joista kehoni (ja mieleni!) hyötyy. Harmillisen usein edulliset versiot ovat ihan huuhaata ja rahat menevät siltä osin aivan kankkulan kaivoon. Aineet saattavat olla huonosti imeytyvissä muodoissa ja tuotteet saattavat sisältää jotain aivan skeidaa. Nyt oli studio 55:ssa juttua siitä, että vitamiinit aiheuttaa syöpää.. Siitä voisi keskustella ihan omassa postauksessaan.

Mutta siis ne kaksi lisäravinnetta, joista en suostu luomumaan:

VAHVA MONIVITAMIINI & MAGNESIUM

lisäravinne2

Kaupat ovat täynnä erilaisia monivitamiineja, mutta mielestäni hälytyskellojen pitäisi jo siinä vaiheessa soida, jos ohjeessa lukee, että 1 tabletti päivässä riittää. Yhteen pieneen tablettiin ei todellakaan mahdu päivän tarpeeseen tulevat vitamiinit! Vahva monivitamiini pitää sisällään kaikki tärkeimmät vitskut ja ne ovat hyvin imeytyvissä muodoissa. Itse suosin ja suosittelen myös muille naikkosille Solgarin Female Multiple nappuloita. Iso, pinkki ja hemmetin tehokas monivitamiini, joita popsiessa ei tarvitse miettiä meneekö rahat hukkaan.

Magnesiumin puolesta olen puhunut jo vuosien ajan. Ilman en oikein osaa enää edes olla. Magnesium auttaa ihan hurjan moneen ja erityisesti uneen. Otan magnesiumin aina illalla ennen nukkumaan menoa. Kuukautisten aikana käytän magnesiumia 2-3 kertaa päivässä ja vältän näin 100% kuukautiskivut. Tehokkaan ja laadukkaan magnesiumin käytön aloitettuani en ole kärsinyt juuri lainkaan kuukautiskivuista. Teininä jouduin jättämään koulupäivän välistä kamalien kouristusten takia. Hyvin imeytyviä magnesiumeja on useampaa eri laatua, mutta itselleni sopii parhaiten magnesium sitraatti muodossa. Testaamalla löytää varmasti itselleen parhaimman vaihtoehdon. Lukaiskaapa myös tämä kattava ihanan Kaisan postaus magnesiumista.

lisäravinne3

Toivottavasti tästä oli vinkkiä muillekin! Ihanaa ja terveellistä viikkoa kaikille!

Ps. Nyt flunssakauden aikana on erityisen järkevää harkita hyviin vitamiineihin panostamista!
Itselläni lukee muistilistalla: “ALOITA HETI ELOKUUSSA SUPER ANTIOKSIDANTTIKUURI – kun koulut alkaa, tulee jääääätävät flunssat!!” Tämän koulun alun aion pysyä terveenä;) Näiden kahden must have lisäravinteen lisäksi käytän tällä hetkellä myös Bioteekin alfalipoiinihappoa kuuriluontoisesti. Super tehokas ja hyvä antioksidantti!

There is two supplements that I will be using always on daily basis. Usually we recommend using single supplement just a specific amount of time and take a break from it afterwards. However Magnesium and Strong Multivitamin are the two I will never take a break from.

I truly recommend this Female Multiple by Solgar. It supplies all the vitamins needed daily and is especially designed for females. Magnesium Citrate by Solgar is also the one for me. You may need to try some other brands or forms of magnesium to find the best for you, but forget the oxide. Always pay attention to the quality of the supplements you use! It is just a waste of time and money to buy cheap and non effective supplements.


Kaikkia näitä tuotteita löytyy hyvin varustelluista luontaistuotekaupoista, Ruohojuuresta, Lifesta yms. Myös netistä pystyy tilamaan. 

 

You Might Also Like

10 Comments

  • Reply
    Kristiina Maria
    1.9.2015 at 20:28

    Kiva postaus! Minkä kokoisia nuo tabletit ovat? Esimerkiksi johonkin burana-tablettiin verrattuna? Entä ovatko pinnaltaan jauhoisia vai sellaisia sileämpiä? Mulla menee tosi huonosti alas tabletit, tuntuu että tukehtuu kun yrittää niellä liian suurta tablettia. Magnesium on varsinkin hankala, kun ne ovat usein juuri sellaisia isoja jauhoisia tabletteja. Magnesiumin kanssa kuitenkin huomaa eron tosi selkeästi, jos se jää ottamatta. Syötkö muuten D-vitamiinia tuon monivitamiinin lisäksi? :)

    • Reply
      monasdailystyle
      1.9.2015 at 21:03

      Nuo monivitamiinit on vielä isompia möhkäleitä :D Mutta ei jauhoisia. Mites jos puolittaisit noita? Meniskö sit helpommin? Tai laittaa jonkun jogurtin sekaan tms..?
      Ja joo ehdottomasti D lisäksi vielä! :) Sitäkin tosin hiukan kuureittain ja talvella isompia annoksia. Pitäisi mennä testauttamaan d-vitamiini tasot niin saisi määrät kohdilleen! :)

      • Reply
        Kristiina Maria
        1.9.2015 at 23:35

        Muistelinkin että olisivat isoja, olen Solgarin valikoimaa aina välillä tutkinut, kun tuotteet tuntuvat olevan laadukkaita, mutta koon takia ovat jääneet kauppaan. Ehkä täytyy kuitenkin antaa mahdollisuus ja yrittää löytää joku toimiva tapa nielemiseen. Katsoin muuten, että Mehiläisessä on d-vitamiinitesti tarjouksessa 35 euroa, pitäisi varmaan käydä itsekin testauttamassa arvot ettei tarvitse sokkona arvioida määrää. :)

        • Reply
          monasdailystyle
          2.9.2015 at 07:14

          Joo ihan ehdottomasti testaukseen! Toi onkin hyvä hinta -pitää itekin varata aika! :)

        • Reply
          Leeni
          2.9.2015 at 14:49

          Kaikista edullisimmin d-vitamiinin saa testattua Cityterveydessä (http://cityterveys.fi). Oma kokemukseni siellä asioinnista on kaikin puolin positiivinen :)

  • Reply
    LauraL
    1.9.2015 at 21:52

    Mielenkiintoinen postaus! Kiitos hyvistä vinkeistä! Tuo magnesium pitäisi taas ottaa käyttöön, huomaan heti että nukun huonommin ilman sitä.
    Kuinka pitkän kuurin aina syöt tota alfalipoiinihappoa? Yks purkki ja tauko, vai kuinka? Ja kuinka pitkiä taukoja pidät välissä?
    Niinkuin huomaat, lisäravinteet kiinnostaa, joten olisi kiva lukea niistä enemmänkin.

    • Reply
      monasdailystyle
      2.9.2015 at 07:13

      Kiva kuulla, että tykkäsit ja sait vinkkiä! :)
      Nyt syön yhden purkin kuurin:) Taukoja pidän vähän miten sattuu ja tilanteen mukaan. Esim talvella tulee käytettyä enemmän lisäravinteita ja kesällä vähän vähemmän. Näitä lisäravinnejuttuja siis lisää työnalle:)

  • Reply
    Maria
    2.9.2015 at 09:31

    Ihanat kuvat! Millä kuvailet?

    • Reply
      monasdailystyle
      2.9.2015 at 09:49

      Nikonin D750 rungolla (ja näissä kuvissa oli 50mm 1.4) , joka on vaan ihan kertakaikkisen ihana!:) Osan kuvista otan myös olympuksella – ihan loisto sekin!:)

  • Reply
    Leeni
    2.9.2015 at 14:45

    Hyvä postaus! Samoilla linjoilla ollaan eli lisäravinteiden laatu kannattaa syynätä tarkkaan, eikä rahojaan kannata laittaa marketin alekoreissa lojuviin purnukoihin :) Nuo käyttämäsi valmisteet ovat kyllä loistavia. Itse saan työssäni jatkuvasti “valistaa” magnesiumin eri muodoista. Useimmat käyttävät paremmasta tietämättään oksidia, joka valitettavasti ei tee muuta kuin pistä vatsan sekaisin. Ihmettelen, miksi apteekeissa sitä niin innokkaasti tarjotaan… Luontaistuotekaupoissa on onneksi lisäravinteiden suhteen eri meininki ;)

  • Leave a Reply

    Your email address will not be published.