25.5.2015

Snack

välipala
välipala2
välipala3

 

Olen vankkumaton aamupalan kannattaja ja edelleen olen sitä mieltä, että aamupala on päivän tärkein ateria. Sitä ei kannata mistään hinnasta jättää välistä.

Aamupalan lisäksi on tärkeää kiinnittää huomiota myös terveellisiin ja ravitseviin välipaloihin. Ne joiden ruokatottumukset ovat retuperällä, jättävät usein aterioita väliin ja syövät vain muutaman kerran päivässä. Tällöin tulee todella helposti syötyä liikaa ja epäterveellisesti. Kannattaa siis ehdottomasti lisätä päivärytmiin kunnon aterioiden lisäksi yksi tai kaksi välipalaa. Energiat ja vireystaso pysyvät näin koko päivän paljon parempana.

Itse syön normaalisti kahdesti välipalan. Yhden ennen lounasta ja yhden lounaan jälkeen. Pyrin syömään monipuolisesti, joten koitan muokata välipaloja mahdollisimman usein. Pääpiirteet välipaloillani ovat kuitenkin hyvin samalaiset. Aamupäivän välipala sisältää usein vähän hiilaria (jokin hedelmä) ja proteiinia. Iltapäivällä välipala puolestaan koostuu pääosin hyvististä rasvoista ja proteiinista.

Yllä olevat kuvat ovat eilisen aamupäivän välipalaltani. Kulhossa on paloiteltuna tempeä ja keitettyä kananmunanvalkuaista (2 kpl). Niiden päälle olen ripotellut hieman ruususuolaa ja kurkumaa. Kurkuma on todellinen ihmemauste ja suosittelen ehdottomasti ottamaan sen lisäksi ruokavaliota! Siitä myöhemmin vielä oma postauksensa. Valkuaisen ja tempen lisäksi söin palan papaijaa. Kahvin sijaan join kupillisen vihreää teetä, johon puristin hieman sitruunaa.

Hyvää, terveellistä ja ravintorikasta. Riittävä proteiinin saanti pitää aineenvaihdunnan käynnissä ja sitruunalla höystetyn vihreän teen on myös tutkittu boostaavan loistavasti metaboliaa:) Sitruunatee myös saa aikaan ihanan  raikkaan ja puhdistuneen olon kehoon!

As I still consider breakfast the most important meal of the day I would say that snacks are almost as important. Frequent eating supports your healthy diet and it keeps you energetic during the day. Or at least this works for me.. I am used to eat five times a day including two snack times.

Above is one of my snacks few days ago. In the bowl there is tempe and boiled egg whites whit some salt and turmeric (very very healthy spice with many benefits and I will give you more information about it later on in a post). I also had some papaya and a cup of tee with squeezed lemon. In addition to that fresh taste that lemon juice brings to tee it has actually been proven to boost your metabolism. ;)

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.