7.6.2014

Uusi Polo

* Yhteistyössä Volkswagen *

Mun ja Volkswagen Polon taival alkoi vuonna 2005, kun täytin 18 ja sain ensimmäisen autoni! :) Ei tarvinnut nyt montaa kertaa miettiä, kun sain ehdotuksen Volkkarilta yhteistyöstä uuden upean Polon tiimoilta. Aika nostalginen olo tuli, kun hain Polon viikonlopuksi testiin ja pääsin tämän pienen, mutta näppärän auton rattiin. Mun oma Polo oli vuosimallia 1996. Voi juku, että mä tykkäsin siitä autosta. Sen kanssa tuli ajettua kavereiden kanssa aika monta kilometriä ensimmäisinä ajovuosina.

Nyt vajaa kymmenen vuotta myöhemmin ( tai oikeastaan 18, koska tuo mun rakas Polo oli tosiaan -96:nen ) on Polo edelleen huippu auto, mutta aika paljonhan siihen on tullut kaikkia herkkuja lisää;)

Pienestä koostaan huolimatta Polo taipuu moneen. Erityisen näppärä se on kaupungilla ajaessa. Auto sujahtaa parkkiin kuin parkkiin ja taskuparkkeeraamisestakin helppoa tekee pysäköintitutka, joka kertoo jos ollaan liian lähellä kolahtaa toiseen autoon tai tolppaan. Polo on todella kevyt ajaa ja kuskina olo oli varma auton ratissa. Motarilla ajaessa mukavuutta Polossa lisää vakionopeudensäädin.  Tämä pieni menopeli on myös taloudellinen ja itse aluksi vähän hämmennyin, kun liikennevaloihin pysähtyessä auto sammui :D Auto siis sammuttaa itsensä, kun pysähdytään ja nostetaan kytkin. Kytkin painettaessa takaisin pohjaan auto käynnistyy taas normaalisti.

Ajaessa uusi Polo tuntui paljon todellisuutta isommalta. Kuskilla ja hanttimiehellä on reilusti tilaa samoin taakse mahtuu näppärästi niin muut matkustajat kuin tavaraakin reilusti. Myös takaluukkuun mahtuu hyvin tavaraa ja ainakin neljä kauppakassia;) Isommankin perheen ruokaostokset voi siis huoletta tehdä tämän auton kanssa.

Radion kosketusnäyttö oli todella näppärä ja helppo käyttää. Sisätilat ylipäänsä oli mielestäni todella tyylikkäästi muotoiltu. Sporttinen, mutta silti tyylikäs kokonaisuus!

Mielestäni Polo sopii loistavasti pienelle perheelle tai sinkuille. Itse ajan eniten kaupungissa ja Helsinki- Turku väliä. Polo sopii molempiin tarkoituksiin ja erityisesti Helsingin keskustassa tämä auto olisi varmasti todella näppärä kokonsa ja ketteryytensä puolesta.

Pienestä koostaan ja koneestaan huolimatta Pololla pääsi myös turvallisen tuntuisesti ohi ja kiihdytyskaistalla ei tarvinnut pysähtyä vaan vauhdin sai nopeasti haluttuun.

Kuvat, Eetu Visuri

Minulle auto on aina ollut todella tärkeä osa arkea. Vaikka asunkin kaupungissa tuo auto vapauden tunteen siitä, että voi lähteä milloin vain mihin vain. Auton hankinta on kuitenkin aina iso juttu. Millainen sitten olisi auton esittelytilaisuus johon minä haluaisin osallistua?  Monesti naisena huomaan, että autot myydään miehille. Itse arvostaisinkin suuresti esittelytilanteissa sitä, että otetaan nimenomaan huomioon se, kuka autoa on hankkimassa.  Autoista selvää ottaminen tapahtuu myös useimmilla jo ennen autokauppaan menoa. Lähdinkin nyt pohtimaan millainen olisi kaikkein mieluisin tapa esitellä autoa ja mitä se pitäisi sisällään. Mitkä tekijät auttaisivat juuri minua tekemään päätöksen siitä onko esiteltävä auto juuri minulle sopiva.

Noh – lukeudun niihin, jotka rakastavat autoja ja etenkin autolla ajamista, joten esittelyltä haluan ehdottomasti mahdollisimman monipuolista kosketusta itse autoon. Haluan tietää millainen auto on erilaisissa olosuhteissa. Normaalisti koeajot ovat hyvin nopeita ja autoliikkeen lähellä. Mitäpä, jos autoliikkeet järjestäisivätkin erillisen ajoradan esittelyä varten! Minulla on elävästi jäänyt mieleen autokoulun toisen vaiheen liukkaankelin rata. Voi pojat se oli hauskaa ja todella opettavaista!! Eihän tuollaista mahdollisuutta testa autoa koskaan tule normaalissa koeajossa. Radalla haluaisin olevan erilaisia esteitä, pujotteluita ja kiihdytys ja jarrutus pisteitä. Niin ja tietysti se liukas osuus;) Näin pääsisi todella kokomaan millainen auto on käytännössä.

Kuulostaako hyvältä autonäyttelyltä?  Ideoidaan yhdessä siitä täydellinen!:)

Volkswagen on pyytänyt minua ja kahta muuta bloggaajaa suunnittelemaan Pololle näyttelytilaisuuden. Siis sellaisen, joka olisi oikeasti kiinnostava, relevantti ja kunkin meidän bloggaajan näköinen. Koukkuna on se, että suosituimmaksi muodostuva kokonaisuus tullaan toteuttamaan ihan oikeasti. Hauskaa :) Tulkaahan siis äänestämään, kommentoimaan ja jakamaan hyviä ideoita millä tehtäisiin tuosta heittämästäni ajoratajutusta täydellinen. Olisi aika huikeaa päästä oikeasti meidän yhdessä suunnittelemalle radalle!:)

Osallistu täällä ››  minunpolo.fi

Kaikkien osallistuneiden kesken arvotaan kuukaudeksi käyttöön tuo samanlainen uusi Polo, jota minäkin testasin, sekä yhteensä 20 kappaletta Olivia- ja Divaani-lehtien määräaikaistilauksia puoleksi vuodeksi. Kannattaa siis ehdottomasti osallistua!:) Aikaa on 30.6. asti. 

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply
    Arttu
    7.6.2014 at 19:18

    Eikös kytkintä yleensä nosteta liikkeelle lähtiessä ja pysähtyessä kytkin painetaan pohjaan… :)

    • Reply
      Mona
      10.6.2014 at 14:55

      Jep ja vapaalle vaihtaessa kytkin nostetaan:)

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *