15.10.2012

Progressiivinen lenkki

Aloitin tänään uudella  Mikon laatimalla juoksuohjelmalla. Tein ensimmäisenä progressiivisen lenkin. Ekalla viikolla tämä lenkki on vain 20 minuuttia. Juoksu aloitetaan 120 sykkeellä ja sitä nostetaan koko ajan ylöspäin. Lopussa juostaan 160 sykkeillä. Seuraavilla viikoilla tätä lenkkiä tullaan rankentamaan.
Juoksu kulki tänään loistavasti ja olo oli 20 minuutin jälkeen ihan euforinen. Päivä on muuten ollut melko rankka, joten kunnon hikoilu teki ihan loistavaa. Odotan innolla tulevia muutoksia juoksussa. Toivottavasti tuloksia tulee mahdollisimman pian;) Kärsimätön persoona kun olen niin kaiken pitäisi tapahtua aina nyt ja heti..:D
Kuva lainattu: http://nicoleraefitness.wordpress.com/
Ai niin, ajattelin nyt ottaa palkkarin käyttöön treenien jälkeen. Ihan vain siksi, että Xeni hehkutti palkkarin vaikutusta;) Mikä vaikutus blogeilla onkaan!?:D Yleensä itse olen siis vain syönyt kotona treenin jälkeen hyvin, mutta kyllähän tuo palkkari heti tuo paremman olon nopeasti.

Mitäs mieltä ruudun toisella puolella ollaan palautusjuomista?

You Might Also Like

19 Comments

  • Reply
    Tiia
    15.10.2012 at 20:40

    Itse käytän palkkaria aina treenien jälkeen ja olen kyllä ollut tosi tyytyväinen :)

    • Reply
      Mona
      17.10.2012 at 13:09

      Jeps, kyllä se varmasti kannattaakin:) Kunhan löytää hyvät palkkarit:)

  • Reply
    Anonymous
    15.10.2012 at 20:58

    Olen vasta pikkuhiljaa alkanut käyttämään palautusjuomia, joten tuloksia odotellessa myös :D

    • Reply
      Mona
      17.10.2012 at 13:11

      Ainakin ne tuo huomattavasti energisemmän olon heti treenin jälkeen:)

  • Reply
    Heculina
    15.10.2012 at 21:47

    Kertoisitkon lisää näistä palautusjuomista, itseä kiinnostaa kovasti? :)

    • Reply
      Mona
      17.10.2012 at 13:14

      Voi tiedätkö en osaa oikein tarkemmin näistä kertoa…:/ Olen käyttänyt viimeksi palkkareita säännöllisesti about viisi vuotta sitten, mutta sen jälkeen vaan panostanut terveelliseen ja ravitsevaan ruokaan treenin jälkeen. Koitan ottaa hiukan selvää nyt vaihtoehdoista ja haastatella mamia mikä hänen mielestään voisi olla hyvä vaihtoehto. Kunhan pääsen hiukan kärryille noihin voisin vaikka postausta kirjoitella:) Nyt oon siis mennyt muutaman kerran vaan Eetun palkkareilla. Voisin toki houkutella Eetua kirjoittelemaan niistä jossain vaiheessa;)

  • Reply
    salotyt
    15.10.2012 at 21:59

    Ei mulla niitä vastaan mitään ole ja jos urheilee paljon nii kyllä sitä energiaa jostain tarvitsee! Itse kuitenkin heitän blenderiin kaikenlaisia hedelmiä ja rahkaa ja pyöräytän ja tsadaam. Saan lisäaineettoman ja tehokkaan palautusjuoman!

    • Reply
      Mona
      17.10.2012 at 13:17

      No tuo on todella hyvä pointti, että itsetehtynä saa loistavasti lisäaineettoman ja terveellisen palkkarin tehtyä!:) Mee like ;)
      Mutta tosiaan itse oon väsännyt nuo pirtelöt tai muut ruuat vasta kotona ja suihkun yms kanssa saattaa aina venähtää ennenkuin saa ruokaa nassuun. Tosin voisihan sitä väsätä nuo omat pirtelöt salille mukaan ja juoda siellä heti treenin jälkeen:D Pitääkin testata..;)

  • Reply
    salotyt
    15.10.2012 at 22:02

    Mulla on hieman ristiriitaset tunteet palautusjuomien suhteen. Ymmärrän jos urheilee paljon nii jostain sitä energiaa täytyy repästä mutta itse otan blenderin esiin, heitän sinne rahkaa banaanii,avokadoo, mitä ny kaapista löytyy hedelmiä ja miksaan ja tadaa, meikäl on lisäaineeton palautusjuoma! Palautusjuomissa ja kaikissa patukoissa on älyttömän paljon lisäaineita,jonka takia käytän niitä vain hätätilanteessa:(

  • Reply
    Selena
    16.10.2012 at 06:51

    Ei ole reeniä ilman palautusjuomaa. Jos shakeit jää kotiin, treeni on pilalla. Itse ainakin liputan näiden puolesta ja kyllä tässä tuloksiakin on tullut :)

    • Reply
      Mona
      17.10.2012 at 13:18

      Hih:) Mutta niinhän se on että kyllä se olokin on energisempi kun saa nassuun heti treenin jälkeen palauttavaa tavaraa:)

  • Reply
    Krista
    16.10.2012 at 07:12

    Mulla on personal trainerini mielipiteiden jälkeen tullut vähän negatiivisia fiiliksiä palkkareista. Hän kun on sitä mieltä, että mieluummin syö kunnolla heti treenin jälkeen (viimeistään puolen tunnin kuluessa) ja palkkarin ottaa vaan tarpeen vaatiessa, mikäli ruokaa ei ole heti saatavilla. Itse ehdin tuossa puolessa tunnissa salilta kotiin ja tehdä jotain syötävää. Itse olen jonkin verran kokeillut palkkareita treenin jälkeen, mutta täytyy sanoa, että en ole mitään hyötyjä siitä saanut, mutta varmasti vaikuttaa jokaisella eritavalla.

    Nämä sun treenipostaukset on mahtavia oman treenifiiliksen lisäämiseen ja muutenkin tykkään luea lähellä sydäntäni olevasta asiasta! :)

    • Reply
      Mona
      17.10.2012 at 13:30

      Mulla on ollu samat fiilikset. Etenkin kun monissa palkkareissa on niitä huonojakin juttuja mukana jotka esim ei sovi tälläselle über herkkämahaiselle kuin minä:/ Mutta katsotaan josko löytyisi jotain hyviä vaihtoehtoja:) Tai sitten alkan itse tekemään pirtelöt mukaan;)
      Ja kiitos, tosi kiva kuulla!!!:) <3

  • Reply
    Anonymous
    16.10.2012 at 12:17

    Tosi mielenkiintoista lukea no kaikesta mutta treeneistä erityisesti :) olenkin miettinyt kun itse olen tehnyt juoksukoulua itekseni nyt 8 viikkoa ja reilun kahden viikon päästä olisi 10km juoksu (=hölkkä), niin voisikohan tuota sinun juoksuharjoittelua soveltaa jos tähtää puolimaratoniin myöskin? vai onko se liian rankka ohjelma jos on vasta 10km lenkin tehnyt? muutenkin sinun treeniohjelmasi kiinnostaa minkälaisia trenejä teet?
    Kiitos! :)

    • Reply
      Mona
      17.10.2012 at 13:34

      Hei mahtia, että tykkäät lukea näitä! Tosi kiva saada positiivista palautetta, näitä on mukava kirjoitella sitten jatkossakin:)
      Mun nyt alkanut vauhtisammakkojen tekemä juosuohjelma löytyy kokonaisuudessaan täältä:https://www.monasdailystyle.com/2012/10/juoksutekniikka.html
      Tuo ohjelma on tehty melkoisen tarkkaan mun henkilökohtaisia juttuja arvioiden, eli suosittelen ainakin hieman jutskaamaan asiantuntijan kanssa millainen sopisi juuri sulle!:) Mikko (ohjelman laatija) kyseli mm. tarkkaan aiemmista treeneistä, treenatuista sykealueista yms.
      Ja tuo ohjelma on tosiaan nyt ajateltu niin että tähtään puolikkaalle. Ohjelmaa tullaan kuitenkin taas myöhemmin muuttamaan jotta saadaan kehitystä aikaiseksi:)

  • Reply
    Anonymous
    16.10.2012 at 16:06

    Kuten tiedätkin muruseni… riippuu ihan hirveesti siitä palautusjuomasta… on nimittäin vahinko, että niissä monissa on paljon kaikenmaailman lisäainehärpakkeitä, sokereita jne… paras palautusjuoma on itse tehty. Blenderiin vaan hyviä, mm. hamppua, siemeniä, pähkinöitä, marjoja :) -mami-

    • Reply
      Mona
      17.10.2012 at 13:36

      Hih, odotinkin hiukan että kommentoit tähän;)
      Jeps, aika hankala on löytää sopivia mitkä sopis myös tälläselle herkkikselle. teenkin sulle listaa vaihtoehdoista niin saat käydä niitä läpi!:)
      Tota mietein että tekis itse, mutta meneekö se pirtelö huonoksi laukussa treenin aikana…..?

  • Reply
    Anonymous
    17.10.2012 at 12:11

    Jos muistan oikein niin Vauhtisammakkolaiset on suositellut naisille heraproteiinia (?). Kysy heiltä!

    Itse olen (juoksu-)treenin jälkeen ottanut magnesiumin ja syöny purkin rahkaa. Tunnin päästä sitten kunnon ateria. Tietenkin, jos treenin jälkeen ei ehdi kotiin syömään, niin silloin on mukana gainomax.

    Kummin vain, en kyllä laiminlöis treenin jälkeistä palautumista, oli se rahkaa tai muuta protskua.

    Tsemppiä juoksuun!

    -Anna

  • Reply
    Mona
    17.10.2012 at 13:40

    Kiitos paljon tsempistä!:) On kyllä kivaa kun on innostunut nyt juoksusta ja tavoitteet ovat selkeämmät:)
    Ja kyllä tuo palautuminen on tärkeää. Itse vaan arvostan siinäkin että se olisi mahdollisimman terveellistä:) Taidan koittaa tehdä jonkunlaisen oman sekotuksen salille mukaan;D
    Kivaa loppuviikkoa Anna!!:)

  • Leave a Reply

    Your email address will not be published.